dilluns, 1 de desembre del 2008

Identity II

Puellae puerique mei:
Vos propose el segon enigma de l'any.
Es tracta d'averiguar quins personatges mitològics parlen, identificant-los amb les imatges que vos facilite relacionades amb alguna faceta o història de cadascún d'ells.

  1. Vaig avisar el meu germà, però no va servir de res. Ell va acceptar el regal de Zeus que acabaria portant les desgràcies per als mortals.
  2. Al final a mi em va tocar el món d’ultratomba, quan ens vam repartir el domini del món. Per fortuna una noia em fa companyia cada any durant els gèlids mesos d'hivern.
  3. Em dedique a amontonar els núvols i deixar caure la plutja i algun raig en les estones d’oci.
  4. No hi havia manera de conquistar Troia. Al final vaig tindre una brillant idea.
  5. Al final la profecia es va cumplir i vaig ser més important que el meu pare. Pero ja mai més vaig tornar a Ftía.
  6. Jo amava Enone, fins que va aparèixer ella. En la intimitat em cridava pel diminutiu grec Alex.
  7. Vaig rebre l’encàrreg de portar les tres deeses al mont Ida de Frigia per al certàmen de bellesa. Crec que sóc un dels deus preferits per escultors i pintors.
  8. Era el meu destí morir d'aquella manera. Mon pare acabaría suplicant-li el meu cadàver a aquell xaval dels peus lleugers.
  9. Jo li vaig fabricar una armadura nova. Però de res li serviria, ja que una fletxa es va clavar al seu taló.
  10. Vaig aconseguir portar-me el pal·ladi per fundar una nova ciutat. Virgili s'encarregaria de contar la meua gesta.

Les respostes s'han de ficar en l'apartat corresponent d'enigmes de la nostra wikipaideia (i de forma optativa també al blog μικρός αιγιαλός)

Totes les fotos están tretes del mural del grup Chiron a Flickr. Quan no s'indica lo contrari sota la foto, significa que és meua. Per respectar les normes de bones pràctiques sobre els copyright en Internet s'haurá d'enllaçar cada imatge amb la seua corresponent url, per remetre així a la pàgina de l'autor. (Vegeu instruccions o tutorial per fer links dins de la wikipaideia i al blog).

Recordeu que tenim d'altres enigmes per resoldre o mig resolts, per als que necessiten llevar-se negatius o pujar nota.

Bonam fortunam habeatis.
Καλὴν τύχην εὔχομαι!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada