dissabte, 14 de març de 2009

Meme primaveral: Premios Limonada

Parece que llega la primavera y con ella un nuevo meme, fresco y simpático como los de siempre. Me lo envia la entrañable amiga Nausica.
Las normas son las siguientes:

1. Poner el logo en el post o en el blog.
2. Nominar al menos a otros 5 blogs que muestren gran Actitud y/o Gratitud.
3. Asegurarse de enlazar bien a los nominados en el post.
4. Hacerles saber que han recibido este premio mediante un comentario en su blog.
5. Esparcir el amor y no olvidarse de enlazar a quien te premió.

La verdad es que resulta complicado nominar sólo a cinco blogs para este premio. Si por algo se caracteriza la blogosfera clásica es por el derroche de generosidad y entusiasmo. Esta vez voy a nominar a Nikos por su pasión, a Antonio por su buen humor, Virginia, por su creatividad, a Mertxu, porque me gusta i perquè vull, i a Domingo por su sentido común.
Y ahora voy a hacerme una horchata.

dimecres, 4 de març de 2009

MEME de las optativas: nosotlo podemo

Los amigos Isra y Domingo tienen el detalle de enviarme un nuevo meme.
Sigo la cadena, porque el tema requiere de difusión y no podemos permitir un nuevo golpe arbitrario y partidista de la administración de turno que reduzca aún más la presencia de los clásicos en nuestras aulas, aunque ya poco más puedo añadir a lo que mascullé y vomité, si no es recordar el lema de Obama: nosotlo podemo!

Get a Voki now!

Las normas esta vez son:
- Subir la imagen del meme e incluir la fuente.
- Subir las reglas.
- Descargar el documento que se acompaña con el meme y enviarlo a las direcciones de los sindicatos y representante de la Consellería que aparecen en él.
- Firmar en el libro de recogida de firmas abierto al efecto.
- Elegir a cuatro personas para que continúen el meme.
- Avisarles dejando un comentario en su blog.

Paso pues el meme a Manolo compañero de fatigas internautas, a Susana, Referente clásico en Benidorm, a Neli, Fundamental compañera, y a Alejandro, futuro brillante médico (espero más hipocrático que hauseriano !).

dilluns, 2 de març de 2009

ΠΡΟΣ ΤΗΙ ΚΡΗΝΗΙ

Seguim practiclicant grec?


Recordeu que a l'ΑΙΓΙΑΛΟΣ virtual teniu un model d'exàmen amb les solucions.
Llevat de Bitafrodita, que no por fer-ho per falta de conexió, els demés seria convenient que vos deixareu caure per allì per repassar els resums gramaticals, tot i que hauria segut preferible que ho haguereu anat fent aquestos dies i no el darrer abans de l'exàmen.
Alguns es queixen de que fem classes per als que vullguen avançar en lloc de repás, cosa a la que em negue si a classe no es presta atenció suficient i no veig tampoc interés per seguir aprenent a casa amb el material de reforç penjat en la ret. Si els exercicis amb Quia han estat poc visitats últimament menys èxit ha tingut l'aula virtual de grec. Durant els últims tres dies només l'han consultat cinc persones (alguns en horari de classe): Bitafrodita, Neptunita, Alfaomega, Nikitis i Epsilonypsilon. Els demés sembla que van sobrats: Minervita fa exactament 115 dies que no ens visita, Magnamegara 74, Zeus 71, Atenea28 58 i Bonusmarcus 53. A Eris, Pulcherdavus, Hades i Johanusromanus no se'ls ha vist mai per ací.
En les dos últimes traduccions de la wikipaideia queden encara alguns errors importants per corregir.
Que les Muses vos inspiren demá!

diumenge, 1 de març de 2009

Deshumanitzats

Frustració i vergonya. Açò és el que sent últimament qui escriu aquest blog.
Ni carnestoltes, ni el certàmen Cine de Vanguardia han aconseguit fer-me oblidar la trista situació en la que es troba últimament l'educació al nostre país i en particular els estudis clàssics.
És lamentable que el rèdit polític i personal hagen estat l'únic interés de mesures i propostes tan antipedagògiques, absurdes i injustes com ara l'Educació a la Ciutadania en anglés, l'eliminació de l'optativa de Fonaments lèxics, l'adjudicació de Referents clàssics als especialistes d'Història o la introducció del xinés mandarí com a segona llengua extrangera.

No només no se'ns reconeix la tasca que venim fent els qui de manera plenament vocacional i amb una gran dosi d'entuasiasme ens dediquem a trasmetre el nostre llegat grecoromà, sinò que, reduïts a minims des de fa temps, som constantment qüestionats i ens hem convertit ja en una exòtica espècie en perill d'extinció.
Malament ens seguirán anant les coses si el que més ens importa és la productivitat, els beneficis econòmics i els interesos purament mercantilistes. Sense la formació íntegra de l'individu reproduirem un model de societat basat en el consum i l'especulació, la degradació del medi i l'explotació silenciosa dels més febles. Ja estem prou deshumanitzats.

Els nostres representants polítics responsables del futur de les noves generacions podrien prendre nota de la darrera iniciativa del govern de Grècia, que ha previst incloure l' espanyol en els instituts com a segona llengua extrangera, al costat del francès, l'italià o l'alemà. Segons he llegit al blog de Maraki, l'administraciò hel·lena contratarà interins d'entre els llicenciats en filologia hispànica o italiana amb menciò en hispàniques de les seues universitats.

Potser, si no canvien les coses, el plurilingüisme al que ací arribem siga finalment paregut al d'aquest video.