dijous, 22 de desembre de 2011

Arvanitaki en Islandia: Χρόνια πολλά

Vos deixe ací el video amb la nadala grega Χριστὸς γεννᾶται, interpretada per Ελευθερία Αρβανιτάκη i que vam escoltat ahir, amb els meus millors desitjos d'un feliç any per a tothom. Χρόνια πολλά!

dilluns, 19 de desembre de 2011

Introducció a Xàncies B

Seguim, xiquets, amb les presentacions introductòries al text. Ens basem en allò que ja sabem per avançar una mica més en conceptes nous abans del merescut descans nadalenc.

dilluns, 12 de desembre de 2011

5 años después: Jancías lento, pero seguro

Ya lo dije antes, soy un poco caótico y me cuesta hacer un seguimiento de la programación, como insisten de vez en cuando y no sin razón desde el Departamento de Calidad, entre otras cosas por mi necesidad de ir probando, sobre la marcha casi y en función del nivel o motivación del alumnado, actividades nuevas con las que mejorar las clases. Por ello, aunque el material es verdad que siempre queda ahí para ser aprovechado en cursos siguientes, es este un trabajo que nunca parece acabar. Parece ayer cuando decidíamos aventurarnos en la blogosfera clásica, para seguir aprendiendo.
El blog me sirve precisamente para comprobar rápidamente lo que he ido haciendo estos últimos años con ATHENAZE. El curso pasado a estas alturas había ya dado algunas soluciones a los problemas del capítulo II. Más lento, pero más seguro, avanzo estos días introduciendo a mis chavales en este mismo capítulo del manual con presentaciones como ésta.

dijous, 8 de desembre de 2011

El somni de Diceòpoli

Què es pot fer amb alumnes que diuen voler estudiar el dia de demà filologia clàssica sinò introduir-los en el món de la faràndula? No, en serio, moltes gràcies, David i Álvaro, per la vostra col·laboració. Ningú no ho haguera fet millor. De fet, sembla que l'escena haguès estat escrita per a vosaltres! Té molt de mèrit el que heu fet. No només demostràreu que heu assolit els coneixements teòrics i enteneu perfectament el text grec, sinò que a més a més denota interés per la matèria i ganes de participar en propostes didàctiques creatives com aquesta. Es tindrà en compte.
Així que deixe aci el vostre simpàtic video per a que servisca als vostres companys en el procés d'aprenentatge, a mode de repàs per a la prova del proper dilluns. 
Els meus agraïments també per al company de reli, Paco, per la seua constant disponibilitat, prestant-me els xicons en la seua hora. També per a Ximo, per deixar-nos, com sempre, tot el genial material que fa. I a Sito Yelás, por sus magníficos dibujos, que me sirven para todo!
Aprofite per dir-vos, xiquets i xiquetes, que les traduccions de l'aula virtual de Judit, Javi i Iván están ja enllestides i corregides. Està donant-me també molta feina el glosari col·lectiu amb traduccions que hem encetat enguany, senyal de que esteu treballant tots molt. Compte, però, amb les entrades duplicades (l'aplicació elimina automàticament les que s'introduixen en segon lloc) i amb els errors d'ortografia en grec (es valoren tots els comentaris, inclosos els que senyalen alguna mena d'error -per a la sigma amb l'Euclides empreu la J-, però sobre tot aquells que afegixen informació, com ara derivats etimològics o notes gramaticals).
Feliç pont !!